عنوان مقاله: بررسي تاثير تکنولوژي هاي جديد ارتباطي بر مخاطبان نمونه موردي: (شبکه هاي اجتماعي فيس بوک و توييتر)


بررسي تاثير تکنولوژي هاي جديد ارتباطي بر مخاطبان نمونه موردي: (شبکه هاي اجتماعي فيس بوک و توييتر)
 
 
نویسندگان:
 
آدرس:
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، اردبیل، ایران
 
چکیده:

استفاده ازفناوري هاي جديد ارتباطي به ويژه شبکه هاي اجتماعي در دهه هاي اخير ما را وارد عصر و جامعه تازه اي کرده است، بطوري که انديشمنداني چون دانيل بل آن را جامعه فرا صنعتي و مانوئل کاستلز جامعه اي شبکه اي ناميده اند.
فناوري هاي جديد فاصله مکاني را از بين برده و بر توان انسان ها براي مراوده با يکديگر افزوده است. انسان امروزي با کمک ابزارهاي ارتباطي، مانند اينترنت، توانسته است که گروه ها و جماعت هايي دور از هم، اما در دسترس، خلق کند. شبکه هاي اجتماعي يکي از با نفوذترين تکنولوژي هاي جديد ارتباطي است که همه ابعاد زندگي بشر را تحت تاثير عظمت نفوذ خود قرار داده است و به نوعي همه ابعاد حيات فردي و جمعي ما متاثر از اين تکنولوژي ارتباطي است.
شبکه هاي اجتماعي فيس بوک وتوييتر توانسته اند مخاطبان زيادي را به خود جذب کنند که در اين مقاله در پي يافتن علل اصلي افزايش گرايش مخاطبان به تکنولوژي هاي جديد ارتباطي بويژه شبکه هاي اجتماعي چون فيس بوک و توييتر هستيم. در اين پژوهش از روش پيمايشي استفاده شده است. به صورت نمونه گيري سهميه اي 360 نفر از اعضاي اين شبکه ها (فيس بوک وتوييتر) انتخاب شد و از طريق پرسشنامه الکترونيکي اطلاعات گرداوري شده است. اطلاعات و داده هاي مورد نظر اين تعداد پرسش نامه جمع آوري و با استفاده از نرم افزار کامپيوتري مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

 
کلید واژه:

 
موضوعات مرتبط:
 
ارجاعات:
 
Cite:
APA : کپی

سلطانی فر، م.، و بخشی، ج.، و حسنی خلیلی، ع. (1394). بررسی تاثیر تکنولوژی های جدید ارتباطی بر مخاطبان نمونه موردی: (شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر). مطالعات رسانه ای, 10(28), 25-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=259221



Vancouver : کپی

سلطانی فر محمد، بخشی جهانگیر، حسنی خلیلی علیرضا. بررسی تاثیر تکنولوژی های جدید ارتباطی بر مخاطبان نمونه موردی: (شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر). مطالعات رسانه ای. 1394 [cited 2021April19];10(28):25-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=259221



IEEE : کپی

سلطانی فر، م.، بخشی، ج.، حسنی خلیلی، ع.، 1394. بررسی تاثیر تکنولوژی های جدید ارتباطی بر مخاطبان نمونه موردی: (شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر). مطالعات رسانه ای, [online] 10(28), pp.25-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=259221.



 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:
 
مقالات همایشی مرتبط:

  انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "آموزش بهترین روش های ساخت کسب و کار اینترنتی" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما